ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

בדיקת ניקיון היהלום לאחר הרכישה

בדיקת ניקיון היהלום לאחר הרכישה
ברכישת יהלום לטבעת אירוסין, קבלת החלטה מושכלת היא דבר חשוב ביותר.
לאחרונה, אחד הקוראים שלנו פנה עם שאילתה לגבי יהלום שהם שוקלים לקנות. הם מוטרדים בשאלה האם היהלום נקי לעין.ענין זה מעלה כמה נקודות קריטיות לגבי ניקיון היהלום, הניואנסים של דרגת ניקיון SI2 והחשיבות של פנייה לייעוץ מומחה לפני סיום הרכישה.
בפוסט זה נעמיק את הידע בנושא זה כדי לעזור לך לקבל החלטה מושכלת יותר בעת רכישת יהלום.
להלן האימייל המקורי של הקורא:
אני אוהב את האתר שלך רציתי לקבל את חוות דעתך על היהלום הזה.
(
בתמונה למטה)
הדאגה היחידה שלי היא הגבישים על השולחן. התכשיטן ניסה לשכנע אותי שהיהלום אכן "נקי לעין". יש לי ספק מאחר ואני בכל זאת רואה משהו בפנים.יתכן וזו סתם השתקפות.בהתחשב בידע שלך מה אתה חושב? תודה

 

ברצוני לציין דבר אחד : אם אינך בטוח לגבי רכישת היהלום ואתה רוצה לבקש חוות דעת של מומחה, – אל תקנו אותו! רוב החברות מאפשרות לשמור את היהלום לכמה ימים, מה שנותן לך מספיק זמן לפנות אלינו ולקבל עזרה.

 

האם היהלום נקי לעין?
הקורא שלנו, ששקל לרכוש יהלום , היה מודאג במיוחד מהגבישים הנראים על שולחן היהלום. כשבדקנו את היהלום דרך הקישור שסופק, שמנו לב שהגביש היה גדול מדי ועלול להיות גלוי לעין בלתי מזוינת. לא החדשות הטובות ביותר עבור הקורא שלנו מכיוון שהוא כבר קנה את היהלום.
יהלום נקי לעין הוא יהלום שבו פגמים אינם נראים לעין בלתי מזוינת כאשר רואים את היהלום מלמעלה ללא הגדלה. למרות הבטחת התכשיטן שהיהלום נקי לעין, מניסיוננו, סביר להניח שהגביש השחור באמצע השולחן יהיה מורגש ללא הגדלה, במיוחד בתנאי תאורה מסוימים. פגם זו עלול לגרוע מהמראה הכללי ומהברק של היהלום. לכן חיוני להעריך בקפידה כל יהלום, במיוחד אלה בדרגת הניקיון SI2.
שלחנו לו מיד אפשרות חלופית, כזו שיש לה אותו מפרט (צבע G, ניקיון SI2) אבל היא נקייה לעין. יהלום בחיתוך עגול (בתמונה למטה) בצבע 0.70 קראט G בצבע SI2 עולה מעט יותר, אך אין לו פגמים גלויים, מה שהופך אותו לבחירה מיידית טובה יותר.

יהלום G-SI2 נקי לעין


היתרון העיקרי של יהלום בניקיון SI2 (מעט פגמים) הוא המחיר. יהלומים אלה הם לרוב זולים משמעותית מעמיתיהם הנקיים יותר, מה שהופך אותם לאופציה אטרקטיבית לקונים בעלי תקציב נמוך יותר. עם זאת, החיסרון הוא הפוטנציאל לפגמים גלויים שיכולים להשפיע על המראה והברק של היהלום.
יהלומי SI2 מכילים פגמים הנראים בהגדלה של פי 10 ולעיתים עלולים להיות גלויים לעין בלתי מזוינת. פגמים אלו יכולים לכלול גבישיםנוצות, עננים או מאפיינים פנימיים אחרים.
כאשר שוקלים לקנות יהלום SI2, חיוני לבחון את היהלום מקרוב באופן פיזי. לא כל יהלומי SI2 נוצרו זהים. לחלקם עשויים להיות פגמים הממוקמים באזורים שפחות נראים לעין, בעוד שאחרים, כמו זה הנדון, עלולים להיות בעלי פגמים בולטים יותר.

 

בתמונה למטה מוצג יהלום עם פגמים בדרגת SI2 –הפגמים נראים לעין

y
כדאי לבקש חוות דעת של מומחים, אבל תמיד עדיף לעשות זאת לפני ביצוע הרכישה. התייעצות עם מומחים מראש יכולה לעזור לכם להימנע ממלכודות פוטנציאליות ולהבטיח שתקבלו החלטה מושכלת. במקרה זה, הקורא הזכיר שהם כבר רכשו את היהלום לפני שביקש את המשוב שלנו. גישה זו עלולה להוביל ללחץ וסיבוכים מיותרים אם הפריט הנרכש אינו עומד בציפיות.
על ידי פנייה לייעוץ מומחה לפני סיום הרכישה, תוכל לקבל תובנות לגבי איכותו וערכו של היהלום, להבין את ההשלכות של דרגת הניקיון שלו, ולהבטיח שאתה מבצע השקעה נכונה. יתרה מכך, מומחים יכולים לעזור לך לנווט בין אפשרויות שונות ולמצוא את היהלום הטוב ביותר שמתאים לקריטריונים ולתקציב שלך.

לסיכום, הערכתנו לגבי היהלום המדובר גילתה כי סביר להניח שהוא אינו נקי לעין עקב נוכחות גביש שחור במרכז השולחן. יהלומים בניקיון SI2 יכולים לתת תמורה טובה, אולם הם דורשים הערכה קפדנית כדי להמנע מפגעים גלויים שעלולים לגרוע מיופיו של היהלום.
חיוני לבקש חוות דעת של מומחים לפני ביצוע רכישה כדי להבטיח שאתה מעודכן לגבי איכותו וערכו של היהלום. אם יש לך שאלות כלשהן או שאתה זקוק לסיוע ברכישת יהלומים, אל תהסס לפנות אלינו. אנו מחויבים לעזור לך לעשות את הבחירה הטובה ביותר בהתאם לצרכים ולתקציב שלך.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן