ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

גילוי נאות ביהלומים

אין עוד ענף כמו ענף התכשיטים והיהלומים בו קיים מחסור בידע ובמקצועיות ובו הצרכנים נתונים לחסדיהם של המוכרים.
נושא הגילוי הנאות במה שקשור ליהלומים, תכשיטים וטבעות אירוסין הוא מהם והלאה. ב-99% מהמכירות, הצרכן אינו נהנה מגילוי נאות הן מפאת חוסר מקצועיותו של המוכר בשל חוסר ידע או בשל העובדה שיש אינטרס למוכר להסתיר ידע כדי למקסם את רווחיו.

בכתבה זו ננסה לתמצת את מה שקשור בקניית יהלומים וטבעות אירוסין וזאת על מנת לתת לצרכן ידע מינימלי וגילוי נאות.

יהלומים וטבעות אירוסין קונים אצל חבר בורסת היהלומים הכפוף לתקנון מחמיר. דרשו לראות תג של חבר בורסה (תג לבן + מלבן כחול + תמונה עם כיתובית "חבר בורסה").

 

בקניית יהלום יש 2 אפשרויות:

1) לקנות יהלום זול שייראה יפה בתכשיט – יהלום ללא ערך נוכחי ועתידי וללא תעודה.
2) לקנות יהלום שייראה יפה בתכשיט וגם בעל ערך עתידי – יהלום עם תעודה.
אנו ממליצים רק על תעודה של G.I.A – המכון הגמולוגי האמריקני. שאר התעודות מנסות לחקות אותו ושוות הרבה פחות. כמעט לכל התעודות, להוציא GIA, אין ערך מסחרי בבורסה וגם התעודות שיש להן ערך מסחרי מסוים כמו EGL נסחרות ב- 70% פחות מאשר אותו יהלום עם תעודה של GIA.

אנו ממליצים על GIA מ- 2 סיבות:

1) ה- GIA מחייב חריטת מספר התעודה על דופן היהלום (הליך הנעשה בלייזר) לצורך אימות בין התעודה ליהלום. אם לא מראים לכם את המספר הזה (בהגדלה פי 20 במיקרוסקופ) אין לכם אינדקציה האם היהלום מתאים לתעודה.
2) ה- GIA הוא המכון היחיד בעולם עליו אנו סומכים בבדיקת יהלומים סינטטים (יהלומים שגודלו במעבדה וזהים 1:1 ליהלום טבעי – עלותם 80% פחות).
כיום אנו חשופים לכמות הולכת וגדלה של יהלומים מטופלים בכל מיני שיטות.

ה- GIA חושף את כל השיטות הנ"ל וכותב אותן בתעודה באופן גלוי וברור בניגוד לרוב המכונים הגמולוגים המסתירים עובדות אלו או לא רושמים אותן באופן גלוי וברור. הגורם החשוב ביותר בבחירת יהלום הוא איכות עבודת הליטוש והגימור של היהלום, ככל שהנ"ל יותר מדויקים החזר האור מהיהלום גדול יותר והיהלום נראה טוב יותר ולכן יש להקפיד שבתעודה יהיו לפחות 3 ציונים של Very-Good עד 3 ציונים של Excellent (העבודה הטובה ביותר). חשוב לוודא שקוטר היהלום הוא מקסימלי ביחס למשקלו. יש מצבים בהם יהלום הינו באותו משקל לדוגמא 2 יהלומים של 1/2 קראט באותו צבע ובאותו ניקיון כאשר קוטרו של אחד 5 מ"מ והשני 5.15 מ"מ, ברור שהשני עדיף.
בחירת צבע, היהלום היא פונקציה של צבע הזהב בו אנו משבצים.
אם מדובר בזהב לבן כדאי לשבץ יהלומים בצבע G ומעלה (לבן).
אם מדובר בזהב צהוב כדאי לשבץ יהלומים בצבע G ומטה (צהבהב).
וזאת מאחר וזהב צהוב מקרין ליהלום הלבן ומוריד 1/2 צבע ולהיפך.
במה שקשור לזהב הרי שבטבעות יש לעבוד עם זהב 14 (58% זהב – 42% מתכות אחרות) משום שאנו מחפשים חישוק חזק.
כמו כן בזהב לבן (זהב צהוב מצופה ברודיום) אין טעם לקנות זהב 18 (75% זהב 25% מתכות אחרות) מאחר וזהב 18 יקר ב- 25% מזהב 14 וממילא מצפים אותו ברודיום ולא רואים את הזהב.
אחד התרגילים הנפוצים של בעלי החנויות הוא למכור זהב לבן 18, דבר הנותן לבעל החנות רווח של 25% נוספים, אולם לקונה הוא גורם הפסד בשל העובדה שקנה מוצר מצופה (לא רואים את הזהב הצהוב) וניתן היה להסתפק בזהב 14 שהינו זול יותר.
ניקיון היהלום הינו הגורם האחרון אותו יש להביא בחשבון מאחר והניקיון נקבע בהגדלה פי 10 הרי שלא ניתן לראות הבדל בעין בין ניקיון SI2 (ניקיון בינוני) לבין ניקיון VS1 (ניקיון גבוה).
לפיכך ניתן להסתפק בניקיונות SI2 SI1 VS2 VS1 ואין צורך לקנות את הניקיונות הגבוהים יותר או המושלמים.
לגבי תמחור רצוי להתרחק ממשקלים עגולים. כלומר, אם ברצונך לקנות יהלום של 0.5 חפש 0.45 עד 0.48. ההפרש בקוטר – מזערי וההפרש במחיר – גדול.
לפי חוק משרד המסחר והתעשייה לא ניתן להחזיר תכשיט מעל 3000 ש"ח. אי לכך אל תתנו מקדמה ע"ח. התנו את הקניה ברישום על החשבונית שניתן להחזיר תוך 50 יום בהחזר כספי מלא. וודאו שלא רושמים לכם בחשבונית שמדובר בהזמנה מיוחדת, אז לא תוכלו לקבל כסף חזרה. אל תתנו מקדמה על מנת לראות תעודה של GIA. כל יהלום חייב להגיע עם תעודה. אין מצב לקנות יהלום בחנות ורק אח"כ שולחים לתעודה.

מאחלים לכם מזל-טוב ובהצלחה.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן