ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם יהלומים בניקיון VS2 – SI1 של GIA תמיד "נקיים לעין” ?

האם יהלומים בניקיון VS2 – SI1 של GIA תמיד "נקיים לעין” ?
האם יהלום הינו "נקי לעין" או לא הוא סוביקטיבי במידה מסוימת בהתחשב באופי האישי של הראייה האנושית. עם זאת, המאמר יעזור להבין טוב יותר את ההנחיות הכלליות המובילות לקבוע אם יהלום נקי או לא.
כיצד מדורגים יהלומים לצורך ניקיון:
נתחיל לשפוך מעט אור על תהליך דירוג יהלומים לצורך ניקיון. הדבר הראשון שצריך להבין הוא שיהלומים מדורגים לניקיון בתנאי מעבדה. כאשר הכוונה היא פשוט לזהות את התכלילים (הפגמים) ולקבוע את היקף המאפיינים. משמעות הדבר היא שמדרג יהלומים מאומן מעריך את היהלום באמצעות עיניו ודרגות שונות של הגדלה. התקן בתעשייה לדירוג ניקיון יהלומים הוא הגדלה של פי 10. עם זאת, די נפוץ שמדרגי יהלומים משתמשים בדרגות הגדלה גבוהות יותר בתחילת הדירוג. הדבר נכון במיוחד ליהלומים בעלי ניקיון גבוה יותר, כגון אלה בספקטרום VVS-1 ו-VVS-2. דירוג ניקיון היהלום נעשה מהפנים למעלה. המשמעות היא שיהלומים מוערכים מנקודת התצפית מלמעלה למטה ולא מהצדדים. מבנה הפאה של יהלום נועד להחזיר אור החוצה דרך החלק העליון, אי לכך זה הגיוני להביט ביהלום מלמעלה. הנפח הגבוה של החזרת האור ומקדם הנצנוץ של יהלום מקשה לראות תכלילים בעין בלתי מזוינת וזאת בגלל סינוור האור היוצא מהיהלום.
ההגדרה של ניקיון יהלום "נקי לעין":
כמו ברוב הדברים בחיים, הכל עניין של פרספקטיבה ונתון לפרשנות. משמעות הדבר היא שהאם יהלום הוא "נקי לעין" הוא במידה רבה עניין של פרשנות. מלכתחילה, כל התייחסות לניקיון יהלומים היא תמיד מנקודת המבט של מלמעלה למטה, כי כך מדורגים יהלומים. המשמעות היא שתכלילים עשויים להיות נראים בקלות ומיד מפרופיל צד, אפילו ביהלומים בעלי ניקיון גבוה יותר. שנית, התהליך לקביעה אם יהלום הוא "נקי לעין" הוא לראות את היהלום ממרחק של 30 ס"מ. אם התכלילים אינם "נראים בקלות ומיד" ממרחק זה, אזי היהלום נחשב נקי לעין. חשוב להבין שהנראות של תכלילים יכולה להשתנות בהתאם לתנאי הצפייה. הבדלים קלים בסביבת התאורה, או אם היהלום רטוב או יבש יכולים להשפיע רבות על היכולת שלנו לראות את התכלילים בתוך יהלום. בנוסף, חשוב לקחת בחשבון את ההבדלים בראייה האישית של האדם הצופה ביהלום. התכלילים עלולים להיות גלויים במידה והיהלום נבדק במרחק קרוב יותר, או אם למישהו יש ראייה חדה יותר. בהתחשב בכך, ייתכן שיהיה קל יותר לחלק מהאנשים לראות את התכלילים בתוך SI-1 ויהלומים בעלי ניקיון נמוך יותר . עם זאת, אנשים אחרים עשויים להסתכל על אותו יהלום ולא להיות מסוגלים לראות את התכלילים ללא הגדלה. אם אתה רוצה להיות בטוח שלא תראה פגמים בעין, אזי אנו ממליצים לקנות יהלום בעל ניקיון VS-2 ומעלה.
האם יהלומי ניקיון VS-2 נקיים לעין ?
הרוב המכריע של יהלומים בניקיון VS-2 הם "נקיים לעין" מנקודת מבט מלמעלה למטה. ראיתי במשך השנים מעט מאד VS2 שהכילו תכליל או שניים שהצלחתי לאתר בעיניים בלבד לאחר בדיקה מדוקדקת מאוד של היהלום.למען האמת, די נדיר למצוא יהלום ניקיון VS-2 שאינו נקי לעין מנקודת מבט מלמעלה למטה. לרוב כל יהלום עם תעודת GIA בניקיון VS-2 יהיה "נקי לעין" . במבט ראשון, ניכר בבירור שהתכלילים בתוך VS-2 נראים פחות מאשר ביהלום בניקיון SI-1 מלמעלה. זה הגיוני לחלוטין מכיוון ש-VS-2 מייצג ספקטרום ניקיון גבוה יותר מדרגת ניקיון SI-1.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן