ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

השפעת משקל היהלום על תמחור היהלום בטבעת אירוסין

השפעת משקל היהלום על תמחור היהלום בטבעת אירוסין
הדבר הראשון שחושבים עליו כאשר בוחנים רכישת כל צורה של יהלום הוא עלות היהלום. במפרטים שונים של יהלומים תראה שיש דרכים בהן תוכל לקבל את התמורה הטובה ביותר לתקציבך. אין צורך באיכות הגבוהה ביותר כדי לקבל משהו שהוא יפה באותה מידה .
הבנת הגורמים המשפיעים על המחיר מאפשרת לך לקבל את ההחלטה המושכלת ביותר אילו קריטריונים של היהלום מתאימים לתקציבך, תוך קביעת רמות הפשרה האישית בתוך הסקאלה. בעוד שהבחירה ביהלומים עשויה להיראות בעייתית במבט ראשון, ולמרות שיש עוד הרבה מפרטים שניתן לקחת בחשבון, הבחירות לא צריכות להיות מביכות וזכרו, בסופו של דבר, אתם קונים משהו שהוא בעל ערך, וניתן להעבירו לדורות רבים.
משקל ומחיר קראט
משקל קראט הוא אחד הגורמים הבסיסיים בקביעת מחירו של יהלום. ככלל, ככל שהיהלום כבד יותר, כלומר ככל שמשקל הקראט גדול יותר, כך הוא הופך יקר יותר. מחיר לקראט הוא אחת הדרכים הטובות ביותר להשוות את העלות של יהלומים דומים. כדי לחשב זאת, פשוט חלקו את העלות של כל אבן במשקל הקראט שלה. יהלומים גדולים נדירים בהרבה מאבנים קטנות יותר, ולכן הם זוכים למחירים גבוהים בהרבה לקראט. יהלום שגודלו כפול מזה של יהלום אחר יכול להגיע עד פי ארבע מהמחיר. לדוגמה, טבעת סוליטר יהלום קראט אחד היא כמעט תמיד יקרה יותר מטבעת יהלום המורכבת ממספר יהלומים קטנים יותר שמשקלם הכולל הוא קראט אחד.
יהלומים במידות קטנות ויהלומים במידות גדולות
יהלומים נחתכים בדרך כלל למספר מעוגל במשקל הקרט שלהם, למשל 0.70 קראט או 1.00 קראט, במקום 0.69 או 0.99. בגלל זה, יהלומים ששוקלים ממש מתחת ל'מחסום' המשקל (למשל 0.68 קראט או 0.69 קראט), הם נדירים אך מומלצים מאוד מכיוון שהם עולים פחות מיהלומים שמשקלם עוגל כלפי מעלה (0.7) . יהלומים שמשקלם חורג מעט מהמחסום המעוגל מכונים "מעבר למידה" מציעים תמורה מצוינת לכסף מכיוון שהם לא עוגלו כלפי מעלה ומחירם לקרט מחושב בקטגוריית משקל קטנה יותר.

התמחור של יהלום הוא מעריכי (אקספוננציאלי) המחיר עולה ביחס גבוה יותר מאשר המשקל בהנחה שכל יתר הפרמטרים זהים.

האקספוננט עובד כל 0.1 – 0.05 קרט ליהלומים עד 1 קרט. כלומר יש קפיצת מחיר בנוסף למשקל . לדוגמא : 0.05 קרט– 0.1 קרט– 0.15 קרט-0.20 קרט-0.25 קרט-0.3 -0.4-0.5 וכדומה

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן