ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלום בליטוש פאות מבריקות מול יהלום בליטוש פאות מדורגות-מי מחזיר יותר אור ? מי טוב יותר??

יהלום בליטוש פאות מבריקות מול יהלום בליטוש פאות מדורגותמי מחזיר יותר אור ? מי טוב יותר??

Two-stone engagement ring with pear and emerald diamonds and halos around each diamond in 14k white gold.

הברק הקסום של היהלומים גרם להם להיות אבן מתאימה לטבעות אירוסין, טבעות נישואין ותכשיטים משובחים אחרים. עקב ביצועי אור מרשימים ועמידות מדהימה, יהלומים טבעיים הם בחירה פופולרית לשרשראות, עגילים, צמידים וטבעות.
יש מידע רב שצריך לקחת בחשבון כשאתם קונים יהלומים, וחיתוך הוא אחד מהם . חיתוך יהלום מראה עד כמה היהלום פרופורציונלי על ידי הסתכלות על מספר גורמים כולל פאות הליטוש. לכל יהלום יש פאות. אלו הן המשטחים הקטנים והשטוחים המלוטשים ופרוסים על פני היהלום העוזרים לו לנצנץ ולהחזיר אור.

Three loose diamonds with round, emerald and princess cut diamonds.

לא רק סגנון הפאות של יהלום משפיע על דרגת החיתוך שלו. הסידור, הזווית, העומק והצורה של פאות היהלום יכולים גם להשפיע על האופן שבו היהלום מחזיר או סופג אור.
חיתוכי היהלומים הפופולריים ביותר של היום מתחלקים לאחת משתי קטגוריות הבאות: חיתוך פאות מבריק או חיתוך מדורג . ישנם הבדלים סגנוניים וטכניים בין שני סוגי החיתוכים הללו המביאים יופי ייחודי לכל אחד.
איך נראים שתי סגנונות חיתוך יהלומים שונים? ההבדלים ברורים ביותר אם מסתכלים על שני יהלומים בחיתוך שונה זה לצד זה.
כשמסתכלים על יהלום בחיתוך אמרלד לצד יהלום עגול, רואים כמה הבדלים. ראשית, לשתי אבני החן יש צורות שונות של יהלומים. יש הבדל באופן שבו שני היהלומים מתקשרים עם האור. יהלום האמרלד עשוי להראות בהיר מאד עד שקוף בעוד שלהיהלום העגול בדרך כלל יש ניצוץ ואש.הבדלים אלו נובעים מהפאות הייחודיות שיש לכל צורת יהלום.

Stack of four wedding rings in rose, yellow, and white gold with brilliant and step-cut diamonds.

אתם תוהים מה הכי טוב: יהלומים בחיתוך מדורג או יהלומים בחיתוך מבריק.סוג חיתוך היהלום הטוב ביותר הוא זה שתואם את התקציב והסגנון שלכם.
יהלום בחיתוך מבריק

החיתוך המבריק הינו הפופולרי ביותר וזאת בשל פאותיו וצורתם החרוטית המספקת את ביצועי האור הטובים ביותר. זוהי הקטגוריה הגדולה ביותר מבין שתי הקטגוריות, עם 8 צורות שונות של יהלומים, כולל:
1.
יהלומים עגולים
2.
יהלומי נסיכה
3.
יהלומי כרית
4.
יהלומים סגלגלים
5.
יהלומי אגס
6.
יהלומי לב
7.
יהלומי רדיאן
8.
יהלומי מרקיזה
למרות שלכולם יש צורות שונות, הם חולקים במשותף פאות ליטוש רבות הגורמות להם לנצנץ כמעט בכל זווית. זהו הפן המבריק הייחודי שנותן ליהלומים אלה את הניצוץ והאש האייקוניים שלהם. הפאות ביהלומים בחיתוך מבריק מסודרות בדרך כלל להחזרת אור מקסימלית.
רוב היהלומים בחיתוך מבריק הם חיתוכי יהלומים חדשים יחסית.הטכנולוגיה הדרושה כדי לייעל את החיתוך של היהלום ולעצב במדויק את פאותיו השתכללה רק במאות השנים האחרונות.

Three men’s engagement rings with brilliant cut diamonds including round and princess diamonds.

ליהלומים בחיתוך מבריק סגנונות רבים, החל בהשראת וינטג' ועד לצורות מודרניות. הניצוץ המרשים שלהם הופך אותם לבחירה מובילה לטבעות אירוסין לנשים וגברים, עגילים צמודים, טבעות נישואין וצמידי טניס.

יהלומים בליטוש מדורג

Three-stone engagement ring with center Asscher diamond in 14k white gold.

יהלומים זוהרים בחיתוך מדורג הינם יפים באופן ייחודי, בעלי פאות צרות המסודרות במקביל זה לצד זה בדוגמה דמוית מדרגה מארבעה צדדים. זוהי קטגוריה קטנה יותר, עם שתי צורות יהלומים פופולריות:
1.
יהלומי אמרלד
2.
יהלומי אשר
יהלומים בחיתוך מדרגות יוצרות זוהר וינטג' עם זוהר רך ואפקט "אולם מראות" הנראה בהבזקי ברק מהפאות של היהלום כאשר האור פוגע באבן . הפאות המוארכות של יהלומים בחיתוך מדורג מסודרות כדי למקסם את יופיו והבזקי האור של היהלום במידת האפשר.
יהלומים בחיתוך מדורג מייצגים חלק מחיתוכי היהלומים הישנים יותר .ככל שהטכנולוגיה השתפרה, החיתוכים האלה הפכו למדויקים יותר.

Three rings including two emerald cut diamond rings.

יהלומים קלאסיים בחיתוך מדרגות פופולריים במיוחד לטבעות אירוסין בהשראת וינטג' שרשראות יהלומים בסגנון אר דקו וטבעות ייחודיות.
חיתוך יהלומי האמרלד ראה התעוררות לאחרונה למראה עכשווי בטבעות אירוסין מודרניות המציגות את הטבעת בעיצובים חדשניים.
ההבדלים בין יהלומים מבריקים ויהלומים בחיתוך מדורג
מנקודת מבט טכנית, ההבדלים הגדולים ביותר בין יהלומים מבריקים לחיתוך מדרגות הם מספר וסוג הפאות שיש לכל סגנון חיתוך. אולם ההבדלים הם הרבה יותר מזה, וכולם משפיעים על יופיו של היהלום, ביצועי האור שלו, הזוהר שלו ומחירו.

Wedding ring sets with sapphires, step-cut emerald diamonds, and brilliant round and princess diamonds.

ההבדלים הגדולים ביותר בין יהלומים בחיתוך מדורג ויהלומים מבריקים מסתכמים במראה ובמחיר . יהלומים בחיתוך מבריק מחזירים יותר אור אי לכך יוצרים אשליה אופטית של גודל. הם נראים גדולים יותר ביחס למשקלם. בהנחה ששאר ה-4Cs זהים . יהלומים בחיתוך מדרגות מתומחרים בדרך כלל נמוך יותר מאשר יהלומים בחיתוך מבריק.אחד הגורמים הגדולים ביותר למחיר הנמוך הוא העובדה שליהלומים בחיתוך מדרגות יש פחות פאות, מה שגורם ליהלום להבריק פחות .
במונחים טכניים, יהלומים בחיתוך מדרגה סופגים ומחזירים אור בצורה שונה מיהלומים בחיתוך מבריק. זה הופך את היהלומים בחיתוך מבריק לטובים יותר בהסוואת של דרגות ניקיון יהלומים נמוכות יותר והסתרת צבעי יהלומים פחותים באמצעות זוהר שמושך את תשומת הלב מפגמים ומצבע לא לבן.

מי מהם טוב יותר ?

Four diamond tennis bracelets with brilliant and step-cut diamonds in white gold.

יופי הוא בעיני המתבונן, וחיתוכי יהלומים אינם שונים. סגנון חיתוך היהלום הטוב ביותר הוא זה שתואם את הטעם והתקציב שלך. ליהלומים בחיתוך מדורג יש זוהר וינטג' שהופך אותם לבחירה אטרקטיבית ואילו יהלומים בחיתוך מבריק נותנים ניצוץ ללא תחרות שהופך אותם בחירה קלאסית.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן