ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך קונים יהלום 2 קראט עגול או סגלגל (אובל) לטבעת אירוסין

 

איך קונים יהלום 2 קראט עגול או סגלגל (אובל) לטבעת אירוסין

מדי יום, אנו מקבלים מיילים מאנשים עם בקשות למצוא את היהלום הטוב ביותר לטבעת האירוסין שלהם.
לפני זמן מה, קיבלנו מייל מאחד הקוראים שלנו ששאל אותנו לגבי יהלום 2 קראט, בחיתוך עגול או אליפסה(אובלסגלגל) , בתקציב מקסימלי של 50000 שח

להלן האימייל המקורי של הקורא:
"
שלום, התקציב שלי הוא 50000 שח אני מחפש יהלום עגול או סגלגל. ארוסתי בעלת אצבעות ארוכות ברצוני יהלום שנראה כמה שיותר גדול.
אני גם די פתוח לגבי הטבעת. יש לי שתי אפשרויות – שיבוץ מוגבה של האבן המרכזית עם אבני צד, א שמעתי שזה יכול לגרוע מהאבן המרכזית ולגרום לה להיראות קטנה יותר. אני פתוח גם לטבעת סוליטר(טבעת ללא יהלומים קטנים).
בחירת המתכת היא זהב לבן 14K. תודה!"

מבט ראשון, זה נראה פשוט למדי. צריך לחפש יהלום בחיתוך עגול או אובל של 2 קראט וזהו. אולם מה שהקורא לא הבין זה שהתקציב שלו לא מספיק גדול ליהלום 2 קראט נקי לעין שייראה יפה בשיבוץ
נושא זה נותן לנו הזדמנות מצוינת לדבר על הפרטים החשובים שיש לשים לב אליהם בעת בחירת יהלום. במקרה זה אם אתה בוחר יהלום אובלי בשיבוץ סוליטר או משובץ יהלומים אתה חייב צבע H ומעלה

אם אתה בוחר יהלום עגול אתה חייב J ומעלה.

לגבי הניקיון, הכלל הוא לבחור ביהלום נקי לעין. זהו יהלום שאין לו פגמים הנראים לעין בלתי מזוינת. וכמובן, הקפידו על חיתוך היהלום שיהיה מצוין או טוב מאד ללא פלואורוסנציה.
יהלום 2 קראט הוא די גדול ומשקף יותר פגמים מאבן קטנה יותר. לא משנה באיזה משקל קראט תבחר, ישנם כמה כללים חשובים הגורמים ליהלומים להיות מבריקים ויפים . הם נקראים 4 Cs של יהלומים:

חיתוך יהלום: הגורם החשוב ביותר הוא חיתוך היהלום. החיתוך קובע כמה מבריק יהלום הולך להיראות. קל לבחור יהלום עגול מכיוון שזו הצורה היחידה שה-GIA נותן ציון לה חיתוך בפועל. כל עוד אתה בוחר חיתוך מצוין או טוב מאד אתה בדרך הנכונה ליהלום יפהפה.

כפי שציינו, יהלומים בחיתוך עגול הם היחידים עם ציוני חיתוך שלGIA. שום צורה אחרת לא מקבלת אותם. המשמעות היא שחיתוך אובלי הוא הרבה יותר קשה לבחירה ודורש מיומנות מקצועית.
ניקיון יהלום: המטרה בניקיון היא למצוא יהלום נקי לעין. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לבחור דרגת ניקיון VS2 או SI1. ציונים אלה יתנו לך את האיזון המושלם בין איכות למחיר.

צבע יהלום: כפי שאתה בוודאי יודע מהתוכן שלנו, אנו שוללים הוצאת כסף על פרמטרים שלא ניתן לראות בקלות. לכן אנו ממליצים על G/H כדרגת הצבע הגבוהה ביותר. אלו הם הצבעים האופטימליים ליהלום בחיתוך אובלי לכל טבעת של זהב לבן במה שקשור לערך מוצר לכסף.

מאחר ויהלומים עגולים מסתירים את צבעם האמיתי טוב יותר מצורות אחרות, ניתן לרדת מעט יותרבצבעם . אנו מציעים להתחיל עם ציון J אם אפשרות לעלות לצבע I תלוי במבנה הטבעת. מכיוון שהקורא רצה לשים טבעת נישואין עם יהלומים משובצים ליד טבעת האירוסין עם יהלום. היהלומים הקטנים יותר בטבעת הנישואין יגרמו לכל צבע יהלום מרכזי בעל צבע נמוך יותר מאשר צבע I להיראות צהבהב.
משקל קראט יהלום: הקורא רצה יהלום 2 קראט ומעלה וזה היה הקריטריון החשוב ביותר שלו.
מחיר יהלום 2 קראט
ישנם גורמים רבים שקובעים את המחיר הסופי של יהלום. אבל מכיוון שהקורא שלנו ביקש חיתוך עגול

או יהלום בצורת אליפסה, בואו נתמקד בהם.
דיברנו על האיכות שהקורא שלנו צריך. פירוש של דבר שיהלום 2 קראט I צבע SI1 בחיתוך עגול יגיע לסביבות 65000 שח. ויהלום בחיתוך אובלי יהיה במחיר דומה מאוד.
התוצאה
ההעדפה שלהם הייתה לקבל לפחות 2 קראט, לא משנה מה. אבל למרבה הצער, זה היה מעבר לתקציב שלהם. עם זאת, הצענו לרדת לצבע נמוך יותר ולשנות את המתכת לזהב צהוב . המלצנו על יהלום בחיתוך עגול של 2 קראט בצבע K והם אהבו אותו. שילוב שלו עם טבעת סוליטר זהב צהוב  תעניק ליהלום את האפקט הנכון וגם תכנס למסגרת תקציבם.
ההמלצה שלנו
אנחנו תמיד ממליצים לחפש יהלום קצת יותר קטן שחתוך טוב יותר ונראה בסך הכל יפה יותר. עם זאת, אם אתה נעול על משקל קרט מסוים ואתה לא רוצה משהו קטן יותר, נסה לשחק קצת עם הפרמטרים שלו כדי להפיק ממנו את המקסימום.
באופן כללי, זהב צהוב הוא הטוב ביותר כשמדובר ביהלומים בצבע נמוך יותר. הזהב הצהוב "מלבין "את היהלומים הצהבהבים ומכהה את היהלומים הלבנים. בזהב צהוב המתכת כהה יותר וזו מקרינה צהבהבות ליהלום,אי לכך לכל יהלום לבן יהיה גוון קל אם הוא משובץ בזהב צהוב, כך שלא כדאי להוציאיותר כסף על צבע גבוה יותר של יהלום בזהב צהוב מאחר והוא ייראה זהה ליהלום K או J.
נסה תמיד לחשוב על הטבעת בכללותה לפני הקניה. ואם יש לך שאלות, אל תהסס ליצור איתנו קשר ואנו נעזור.

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן