ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

יהלום צהוב מיוחד בתקציב של 15-20 אלף דולר

יהלום צהוב מיוחד בתקציב של 15-20 אלף דולר
קורא שלנו חיפש את טבעת האירוסין המושלמת עם יהלום צהוב בתקציב של $15,000 עד $20,000. עם העדפה ליהלום בחיתוך כרית, בגודל שבין 1.50 ל-2 קראט, והתמקדות בצבעוניות מיוחדת וניקיון VVS1 או VVS2
להלן האימייל המקורי של הקורא:
"
יש הרבה מידע נהדר כאן אבל אני לא מוצא הרבה על יהלומים צהובים. אתה יכול בבקשה לייעץ למישהו עם תקציב של 15-20 אלף דולר? אני מחפשו גודל מ-1.50 – 2 קראט בחיתוך כרית . אני רוצה צבע (Fancy Intense) וניקיון ( VVS1 או 2). מה דעתך והאם אותו טווח צבעים חל על יהלומים צהובים”?
תודה מראש על עזרתכם!!”
התקציב של הקורא גדול מספיק לכרית בגודל המבוקש. יש להם הרבה אפשרויות לבחירה. עם זאת, הניקיון הגבוה הופך את זה לקצת יותר מאתגר.

יהלום צהוב: סולם צבעים
אחת השאלות של הקורא הייתה לגבי סולם הצבעים של יהלומים צהובים ואם הוא זהה ליהלומים לבנים. זו תפיסה שגויה נפוצה.
אנשים חושבים שגם ליהלומים צבעוניים יש סקאלת צבעים העשויה מאותיות (D-Z), אולם זה לא נכון.
יהלומים צהובים מגיעים במגוון גוונים, בדיוק כמו צבעי הקשת. סולם הצבעים של יהלומים צהובים נע בין צהוב בהיר לגוונים עמוקים ועזים. אם מישהו רוצה יהלום צהוב מאוד וחי, עליו לחפש אחד עם עוצמה גבוהה יותר בסולם הצבעים. יצרנו גרפיקה פשוטה שעוזרת לאנשים לדמיין את קנה המידה:

Yellow color diamonds - color intensity levelsYellow color diamonds – color intensity levels

כשמדובר ביהלומים צהובים, עוצמת הצבע שלהם משחקת תפקיד מכריע בקביעת ערכם . גמולוגים משתמשים במונחים כמו Fancy Light, Fancy, Fancy Intense ו-Fancy Vivid כדי לתאר את עוצמתם של יהלומים צהובים. יהלומים בעלי עוצמה גבוהה יותר, כגון Fancy Intense או Fancy Vivid, זוכים לתשומת לב רבה יותר ובדרך כלל הם נחשקים ובעלי ערך רב יותר.
בתוך הספקטרום הזה, ניואנסים עדינים בגוון, ברוויה ובגוון תורמים לאופי הייחודי של כל יהלום צהוב, ומציעים מגוון רחב של אפשרויות למי שמחפש משהו ייחודי לתכשיט שלו.

יהלומים צהובים: ניקיון
ניקיון יהלום מתייחס לעד כמה היהלום נקי מפגמים. יהלומים שקופים (המכונה לפעמים "יהלומים לבנים") נוטים יותר לשקף פגמים מאשר יהלומים צבעוניים. הודות לגוון העז, יהלומים צהובים יכולים להסתיר יותר פגמים מבלי להיראות לעין בלתי מזוינת. המשמעות היא שלפעמים, יהלום צהוב עם דרגת ניקיון SI2 ייראה מדהים, בעוד שביהלום לבן בדרגת SI2 ניתן לראות תכלילים ברורים. בסך הכל, תמיד כדאי לקנות יהלום נקי לעין בלתי מזוינת, ללא קשר לדרגת הניקיון.
במהלך שיחתנו עם הקורא, הוא הוא שאל על:
IF, Fancy Intense
ו-1.5 – 2 קרט ואמרשהציעו לו יהלום כזה ב20000 $
ניקיון (VVS1-VVS2) הינו גבוה מאד, אבל יהלום IF (נקי) הוא בדרך כלל הרבה יותר יקר. המחיר הנקוב של20 אלף דולר היה כל כך טוב שהיינו צריכים לבקש פרטים נוספים. אם היהלום המדובר היה חתוך היטב, הרי שהמחיר מעולה. אולם מאחר ואין מציאות ביהלומים חששנו שמדובר ביהלום בעייתי.
הפחד שלנו הפך למציאות. לאחר שראיתי את תעודת ה-GIA ליהלום ה-IF, היה ברור שמישהו ניסה להונות אותם. החיתוך היה כל כך גרוע שהיה סיכוי קרוב לאפס שליהלום יהיה מספיק ברק כדי להיראות טוב. זכרו: כאשר עסקה נראית טובה מכדי להיות אמיתית, היא בדרך כלל כך עסקה גרועה.

אפשרויות יהלום צהוב
יהלום IF הוא בדרך כלל יקר שלא לצורך. תראו את היהלום (בתמונה למטה) 1.80 קראט צהוב אינטנסיבי בחיתוך כרית בניקיון VS1 אל תבינו אותי לא נכון, ניקיון IF הינו מדהים, אבל בהחלט ניתן לשלם פחות עבור אבן עם ניקיון נמוך יותר ועדיין היהלום יראה מדהים.

VS1 clarity intense yellow cushion cut diamondIntense yellow cushion cut diamond – VS1 clarity

לסיכום
יהלומים צהובים הם בחירה מדהימה למי שרוצה טבעת אירוסין ייחודית ולא מפחד להוסיף קצת צבע. ניתן לשלב אותם עם טבעת של זהב לבן/פלטינה לניגודיות או טבעת של זהב צהוב כדי להדגיש את הגוונים הצהובים.
בעת בחירת היהלום הרצוי, זכור תמיד לבדוק את עוצמת הצבע בפועל, לוודא שאין ליהלום פגמים גלויים, ותמיד לקנות יהלום עם תעודת GIA. אם יש לך שאלות בכלל או סתם רוצה לוודא שאתה מקבל את ההחלטה הנכונה, אל תהסס לפנות אלינו אנחנו כאן כדי להדריך אותך בחוויה המרגשת של קבלת טבעת אירוסין ולהקל

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן