ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מהו פגם מסוג “נוצה” ביהלום (FEATHER)

מהו פגם מסוג “נוצה” ביהלום (FEATHER)

ליהלומים יש כל מיני פגמים (תכלילים). "נוצה" היא סוג של פגם פנימי. זהו סדק קטן בתוך היהלום בעל מראה נוצתי במבט מזווית ישרה. צבע, גודל ומיקום הנוצה, יכולים להשפיע במידה ניכרת על נראות היהלום או לחילופין לא להיות מורגשים כלל.
לא צריך לדחות יהלום על הסף רק בגלל שיש לו נוצה. יש “נוצה” שניתן להתעלם ממנה ולעומת זאת יש נוצה שיכולה להיות בעיתית.
מהי נוצה ביהלום?
נוצה היא פגם פנימי שהוא למעשה סדק טבעי בעל מראה נוצה במבט מזווית ישרה. נוצות יכולות להיראות לבנות או כהות כמו רוב הפגמים. גודלה ומיקומה של הנוצה משפיעים עד כמה היא תהיה בעייתית בהשפעתה על יופיו של היהלום.
נוצות גדולות
נוצות ענק יכולות להשפיע לרעה על המראה והעמידות של יהלום. נוצה גדולה יכולה לחסום את נתיב האור הלבן והצבעוני להשפיע על הברק והאש של היהלום.
כשנוצה גדולה ממוקמת בחגורה (היקפו הדק של יהלום), היא עלולה לגרום ליהלום להישבר. נוצה זאת שיוצאת מהיהלום ומגיעה לחגורה היא למעשה פגם חיצוני . ה-Princess Cut (יהלום מרובע עם חודים)הוא הצורה המושפעת ביותר מכך מכיוון שהפגמים הממוקמים בפינות במיוחד נוצות עלולים לגרום לשברים או קילופים ביהלום.
נוצות קטנות
יש נוצות דמויות שערה. זהו סדק פנימי שנראה כמו שריטה במבט ראשון (אבל נכנס לתוך היהלום). סדק פנימי קטן בדרך כלל אינו בעיתי.
אין הבחנה בין נוצות גדולות לקטנות בתעודות מעבדה. תצטרך לבדוק את היהלום בעצמך כדי לקבוע את הגודל וההשפעה של הנוצה על ברק היהלום.
לדוגמה: בתמונה למטה 1.01 קראט H/SI1 . כשתפתח את תעודת GIA של היהלום שבתמונה, תראה הרבה נוצות ממוקמות מסביב לחגורה. אבל מכיוון שהן קטנות מאוד ורובן כמעט לא נראות, הן לא משפיעות על היהלום בשום צורה והיהלום נקי לעין. אחת הנוצות מסומנת באדום וניתן לראות שהיא כמעט ולא מורגשת גם כשהיא מוגדלת פי 20.
יהלום ברמת ניקיון SI1-הנוצה לא נראית לעין.
מיפוי הפגמים של היהלום בתעודות של יהלומים מעל 1 קראט, יש סימון היכן ממוקמים הפגמים. הסתכל מקרוב על היהלום כדי לראות אם אתה יכול לזהות את הפגמים הללו .
האם נוצה ביהלום הינה פגם גרוע?
נוצה ביהלום עלולה לגרוע מיופיה ומעמידותה של האבן, אך לא תמיד. נוצה יכולה להיות כהה, לבנה או שקופה. ככל שהנוצה כהה יותר, כך היא בולטת יותר. נוצות גדולות יכולות להשפיע על איך האור עובר דרך היהלום. אם נוצה חוסמת את האור, היהלום בדרך כלל פחות מבריק.
בתכלילים או פגמים ביהלום, הדבר החשוב ביותר הוא למצוא פגם נקי לעין. סביר להניח שסדק קטן כמו נוצת שערה עדיין יהיה נקי לעין.
יש להביט היטב על היהלום באור יום רגיל ולראות שאכן היהלום נקי לעין.
אגודת אבני החן האמריקאית קובעת כי, "תכלילים ופגמים רבים הם קטנים מאוד, וקשה לראותם בעין בלתי מזוינת." נוצות גדולות הנראות לעין יכולות למנוע מיהלום לקבל מראה נקי לעין בעוד שקטנטנות עשויות שלא להיות מורגשות אפילו בהגדלה משמעותית.

בתמונה למטהדוגמה לנוצה גדולה הממוקמת על שולחן היהלום וגלויה לעין בלתי מזוינת.

"נוצה [הואמונח סחר כללי לשבר באבן חן, לרוב לבנה ונוצתית במראה."
"
תכלילי נוצות ביהלום יכולים להעיד על תנועה מסיבית של היהלום ממעטפת כדור הארץ אל פני השטח. כתמי לידה אלו הם סימנים למקורו הטבעי של היהלום והופכים את היהלום שלך לייחודי בעולם".המכון הגמולוגי של אמריקה (GIA)

מהו יהלום מלא נוצות?
יהלום מלא נוצות הוא יהלום עם מספר רב של נוצות בתוכו. אם הנוצות קטנות מספיק, היהלום יכול להיות מתאים לטבעת אירוסין. אם הנוצות גדולות, כהות או על חגורת היהלום או על שולחן היהלום, אז עדיף להימנע מקניית היהלום הזה.

האם תכלילי יהלומים מורגשים?
רוב תכלילי היהלומים אינם מורגשים (אלא אם כן הם בהגדלה), כלומר היהלום נקי לעין. כמה תכלילי יהלומים, כולל נוצות גדולות, יכולים להיות מורגשים לעין בלתי מזוינת. הגודל, הצבע, הכמות והמיקום של התכלילים משפיעים על קלות הזיהוי שלהם.
אם אתה תוהה, "האם אני יכול לראות תכלילים של יהלומים?" התשובה היא: זה תלוי.אם הפגמים גדולים סביר שתראה אותם אם הם קטנים לא תוכל לראותם בעין.
האם תכלילים משפיעים על הברק של היהלום?
תכלילים יכולים להשפיע על הברק של היהלום כלומר עד כמה האור הלבן משתקף בחזרה לעין שלך מחוץ לשולחן היהלום. כאשר הפגם מונע את מעבר האור, האור עשוי לצאת מהצדדים או מהחלק התחתון של היהלום . במקרים אלו, היהלום ייראה עמום וחסר חיים.
הגורם העיקרי המשפיע על הברק הוא חיתוך היהלום. צבע יהלום וניקיונו ממלאים אף הם תפקיד בברק של יהלום, אך לא כמו החיתוך.
האם יהלומים עם תכלילים הם חסרי ערך?
יהלומים עם תכלילים אינם חסרי ערך, מכיוון שלכל היהלומים יש תכלילים. אם אתה יכול לראות את התכלילים בעין בלתי מזוינת, אנו מציעים לא לקנות את היהלום .
אם אינך יכול לראות את התכלילים מה שקורה ברוב המקרים בדרגת SI1 או טוב יותר היהלום נקי לעין והרכישה טובה (כל עוד אתה לא משלם על דרגת ניקיון גבוהה יותר ממה שאתה צריך. ). לדוגמה, יהלום ניקיוןIF (מושלם)קרט 1.05 בצבע G עולה $ 9900 בעוד שיהלום G/VS2 בחיתוך עגול של 1.05 קראט עולה רק $6600, כאשר כל שאר האיכויות זהות, לכן אנו ממליצים לחפש יהלום נקי לעין בניקיון הנמוךביותר האפשרי כלומר ניקיון של SI1 או SI2 עם תעודת GIA

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן