ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

ניקיון VS1 לעומת SI1 ביהלום בחיתוך כרית 2 קראט

ניקיון VS1 לעומת SI1 ביהלום בחיתוך כרית 2 קראט
להלן מייל שקבלנו מקורא :
"
אני מחפש טבעת אירוסין בחיתוך כרית 2 קראט. כל מה שקראתי על יהלום בחיתוך כרית עם תעודת GIA הוא מרשים ביותר. שלושת האפשרויות הזמינות לי כעת ביהלומים בחיתוך כרית הם כולם בצבע F שניים מהיהלומים הם בניקיון SI-1, ואחד היהלומים הוא בניקיון VS-1. הפרש המחיר בין יהלומי הניקיון VS-1 ל-SI-1 הוא כעשרת אלפים דולר האם אצליח לראות הבדל ניכר בין שלושת היהלומים?
ניקיון יהלום VS-1 לעומת SI-1 בחיתוך כרית :
דרגת הניקיון VS-1 משמשת לתיאור יהלומים המכילים תכלילים שנראים "קלים מאוד" כשהם נצפים בהגדלה של פי 10. יהלומי ניקיון VS-1 ייראו תמיד נקיים לעין מנקודת מבט מלמעלה למטה, וקשה יהיה לאתר את התכלילים בתוך היהלום גם באמצעות הגדלה של פי 10.
דרגת הניקיון SI-1 משמשת לתיאור יהלומים שיש בהם "תכלילים מועטים" ואשר מכילים תכלילים שייראו בקלות ובאופן מיידי כאשר מסכלים ביהלום באמצעות הגדלה של פי 10. רוב יהלומי ניקיון SI-1 המתועדים על ידי GIA ייראו נקיים לעין כאשר צופים בהם ממרחק רגיל, של 30 סמ'. עם זאת, ייתכן שהתכלילים שבקושי נראים אכן ייראו אם היהלום נבדק מקרוב, במיוחד ממרחק של 10 סמ. אבל מי יכול להתמקד ביהלום ממרחק של 10 סנטימטרים מבלי שהעיניים שלו מצטלבות?
יהלומים בחיתוך כרית עם תעודת GIA :
אחד היתרונות שיש ביהלומים בחיתוך כרית, הוא שהם מספקים נפח גבוה ביותר של החזר אור ומקדם נצנוץ. הנפח הגבוה של החזר האור והניצוץ המדהים מקשים עוד יותר על איתור התכלילים בתוך היהלום . לפיכך ההבדל בין SI-1 ו– VS-1 הופך פחות משמעותי.
ההבדל בפועל בין יהלום בחיתוך SI-1 ו-VS-1 קשור יותר לתכונות ניקיון שקורא המוח שלנו, בניגוד להבדל בפועל בניקיון. יש מעט שקט נפשי בידיעה שדרגת הניקיון VS-1 הופכת כמעט בלתי אפשרי לאתר את התכלילים בעיןאבל דרגת ניקיון SI-1 מאפשרת לך לשמור עשרת אלפים דולר ברשותך.
המציאות היא שגם היהלומים בניקיון SI-1 וגם בניקיון VS-1 עומדים לתת את אותו נפח גבוה של החזר אור, ודרגה מדהימה של ברק ופיזור בצורה של ניצוץ רחב בספקטרום. כל שלושת היהלומים הללו ימשכו תשומת לב.
לפיכך, ההחלטה אם לרכוש את יהלומי הניקיון VS-1 , על פני ניקיון SI-1, קשורה יותר להעדפות האישיות שלך הנוגעות לדרגת הניקיון הפנימית של היהלומים, מאשר ביצועי האור שלהם. מנקודת המבט שלנו, כל שלושת היהלומים הללו יוצאי דופן!

אני הייתי ממליץ על ה– SI1 בתנאי שהוא יפה לעין ללא נראות של תכלילים ללא זכוכית מגדלת וכמובן עם תעודתGIA בעבודה טובה מאד או מצוינת – ללא פלואורסנציה.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן