ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

צבעי יהלומי מעבדה-(יהלומים סינטטים)

צבעי יהלומי מעבדהיהלומים סינטטים

יהלומים סינתטיים נמכרים לרוב כחלופה זולה יותר ליהלומים טבעיים. יהלומים שגדלו במעבדה נושאים תכונות דומות ליהלומים טבעיים אך בעלות נמוכה בהרבה בעבר, יהלומים שגודלו במעבדה שיווקו את עצמם כ'אופציה האתית' לחובבי יהלומים,עם זאת, יש מחלוקת רחבה על כך.תהליך קימברלי חיסל את יהלומי הדמים .תוכניות אחריות חברתית שומרות על הקהילות הסובבות את מכרות היהלומים.
ישנם שני תהליכים ליצירת יהלומים סינתטיים. הראשון הוא High Pressure High Temperature (HPHT), השני הוא Chemical Vapor Deposition (CVD). יהלומים סינתטיים CVD .
ה-Gemological Science International (GSI) הזהיר כי יהלומים סינתטיים CVD עלולים לשנות את צבעם למשך פרק זמן קצר בעקבות חשיפה לצורות מסוימות של אור. ה-GSI ערך ניסוי שבו יהלום 2.00ct CVD נחשף לקרניים אולטרה סגוליות. התהליך גילה שהיהלום הפך כמעט חסר צבע לכחול.
ידוע שיהלומי CVD משנים את צבעם תחת תאורת UV חזקה וחום קיצוני, אולם הם בדרך כלל חוזרים לעצמם לאחר 30 דקות עד שעה באור שמש ישיר. במהלך הניסויים ביהלום הספציפי הזה במשקל 2.00 קראט, לצבע הכחול לקח שעתיים וחצי להיעלם לחלוטין. זוהי סיבה לדאגה  לבעלי יהלומי CVD, שכן היא מעידה על כך ששינויי צבע עלולים להתרחש כתוצאה משימוש תחת קרני השמש בחוף, תחת אור שחור במועדון לילהישנן דוגמאות רבות שבהן יהלום CVD עשוי להיות חשוף לקרינה אלקטרומגנטית עדינה. דוגמאות אלו תועדו על ידי קצין המידע הראשי של GSI, ניקולס דל רה, שהמשיך והסביר שהאבנים משנות את צבען עקב פוטוכרוניזם. זהו תהליך שבו אלקטרונים פגומים בתוך היהלום הסינטטי גורמים לשינוי באנרגיה. לאחר מכן, הדרך שבה הצבע נספג בספקטרום הנראה משתנה.
דל רה הציע שכל יהלומי CVD שגודלו במעבדה צריכים להיות בקופסת אור עם ספקטרום מלא למשך שלושים דקות לפחות לפני דירוג הצבע.

לסיכום

יש לקחת בחשבון שינויי צבע לזמן קצר ביהלומי מעבדה.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן