ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

צבע יהלום לעומת ניקיון: מה חשוב יותר

uality

צבע יהלום לעומת ניקיון: מה חשוב יותרכשאנו בוחרים יהלום, הוויכוח מתרכז לרוב סביב צבע מול ניקיון. שניהם משפיעים באופן משמעותי על מראה היהלום, אולם למי יש משקל רב יותר? למעשה, אף אחד מהם אינו 'חשוב יותר' . מדובר באיזון הנכון בין ההעדפות והתקציב שלך. בעוד שצבע מתייחס לגוון היהלום, ניקיון מעריך פגמים. לרוב, המטרה היא לבחור יהלום שנראה לבן ונטול פגמים גלויים, מה שמבטיח גם יופי וגם ערך.
במאמר זה נדון הן בצבע והן בניקיון היהלום וכיצד למצוא את האיזון המושלם ליהלום המושלם.
אם חיפשת באינטרנט מידע על רכישת טבעת אירוסין יהלום או כל סוג אחר של תכשיטי יהלומים, כמעט בוודאות ראית צבע וניקיון מוזכרים כשניים מהמאפיינים החשובים ביותר שאתה צריך לזכור כלקוח.
צבע וניקיון שניהם משפיעים על מראה היהלום, לעתים קרובות באופן משמעותי. ליהלום עם דרגת ניקיון ירודה יהיו לרוב פגמים ותכלילים הנראים לעין בלתי מזוינת, מה שהופך אותו להרבה פחות אלגנטי ויפה.
ליהלום בעל דרגת צבע ירודה לרוב יהיה גוון צהוב גלוי, אשר יכול גם להשפיע על המראה שלו. שלבו דרגת ניקיון ירודה עם דרגת צבע ירודה ותוכלו לסיים עם יהלום לא אטרקטיבי ואסתטי.
כפי שהסברנו במדריכי רכישת היהלומים שלנו, השגת העסקה הטובה ביותר ליהלום היא התמקדות בגורמים שיש להם את ההשפעה הגדולה ביותר על המראה שלו, תוך הוצאה פחותה על אלה שיש להם השפעה מועטה, אם בכלל.
להלן, נסביר כיצד צבע וניקיון משתלבים בזה, כמו גם לאילו משני הגורמים הללו עליך לתת עדיפות בעת קניית יהלומים.

 

איך ניקיון יהלום משפיע על מראהו
לפני שנכנסים לפרטים הספציפיים של צבע יהלום לעומת ניקיון, חשוב להסביר את היסודות על האופן שבו הצבע והניקיון משפיעים בפועל על מראה היהלום.
כפי שכיסינו במדריך שלנו לניקיון יהלומים, יהלומים מדורגים לניקיון בסולם הנמשך מ-IF (ללא פגם פנימי) ל-I (יהלום פגום מאד). ככל שהציון גבוה יותר, כך היהלום צלול יותר, עם פחות פגמים ומראה נקי ומושלם יותר.
אחת הטעויות הנפוצות ביותר שאנשים עושים בעת רכישת יהלום היא תשלום יתר על הניקיון.
במקום לשלם יותר מדי עבור יהלום נקי, עדיף לבחור ביהלום נקי לעין, כלומר אין לו פגמים הנראים לעין בלתי מזוינת. לאחר מכן, תוכל להקצות יותר מהתקציב שלך לגורמים אחרים המשפיעים על מראה היהלום.
לדוגמה, אם נשווה יהלום של 1 קרט בניקיון VS1 ליהלום בניקיוןIF באותו חיתוך, צבע ומשקל קראט. שני היהלומים נקיים לעין וייראו זהים בטבעת, אבל היהלום IF ניקיון עולה 35% , יותר מיהלום VS1.
אם לא תוציא את ה-35% הנוספים על ניקיון נוסף בלתי מורגש, תוכל במקום זאת להוציא אותו על דרגת צבע טובה יותר או יהלום גדול יותר.
בקיצור, בדרך כלל לא שווה לשלם עבור משהו שלעולם לא תשים לב אליו. כשמדובר בניקיון של יהלום, המטרה שלך צריכה להיות בדרך כלל לבחור את היהלום המשתלם ביותר (לפחות מנקודת המבט של הניקיון) שהוא נקי לעין
כיצד צבע יהלום משפיע על מראהו
יהלומים מדורגים לצבע באמצעות סולם העובר מ-D (חסר צבע או לבן) ל-Z (צבע צהוב או חום ). רוב היהלומים המשמשים לתכשיטים הם בין D ל-M בסולם, כאשר יהלומים בדרגה נמוכה יותר שמורים בדרך כלל לשימוש תעשייתי.
GIA,
מעבדת דירוג היהלומים המובילה בעולם, אומרת כך: "ליהלום טהור מבחינה כימית ומושלם מבחינה מבנית אין גוון, כמו טיפת מים טהורים, וכתוצאה מכך, ערכו גבוה יותר. מערכת דירוג צבע היהלומים D-to-Z של GIA מודדת את מידת חוסר הצבע על ידי השוואת אבן בתאורה מבוקרת ותנאי צפייה מדויקים לאבני בוחן בעלות ערך צבע ידוע".
בכל הנוגע לצבע, ככל שיהלום קרוב יותר לקצה ה-D של הסולם, כך קטן הסיכוי להציג גוון צהוב או חום גלוי.
בעוד שהצבע של יהלום חשוב בפני עצמו הרי שהכי חשוב לבחור ביהלום שנראה חסר צבע (לבן) ביחס לשיבוץ שלו.
בדיוק כמו בניקיון, טעות נפוצה בקניית יהלומים היא לשלם יותר מדי עבור יהלום עם ציון צבע טוב מאוד, כגון יהלום בדרגת D, E או F. לעתים קרובות, יהלומים באזור זה של סולם הצבעים נראים כמעט זהים לאלה שבטווח G, H או I, למרות שעלותם גבוהה יותר.
לדוגמה, אם נשווה היהלום בצבע G בצבע 1.00 קראט  ליהלום בצבע D עם אותו חיתוך, ניקיון ומשקל קראט. אפילו בהגדלה ותאורת סטודיו בהירה, ההבדל בצבע בין שני היהלומים הוא קטן ביותר.מה גם שהחזר האור מהיהלום מסנוור אותנו ולא ניתן לראות את ההבדל בצבע.

בציור למטה ניתן לראות טווחי צבע וניקיון והתאמתם לקנייה אידאלית

טווח אדום – לא כדאי – פרמטרים גבוהים או נמוכים מידי

טווח צהוב – לא יעיל – אין תמורה מלאה לכסף

טווח ירוק – קנייה אידאלית

Color vs clarity graf

אם קראת תוכן אחר באתר שלנו, אתה כנראה מודע ל-4 Cs של יהלומים חיתוך, צבע, ניקיון ומשקל קראט. ארבעת הגורמים הללו ממלאים את התפקידים הגדולים ביותר בקביעת איך יהלום נראה, כמו גם כמה הוא יעלה בדרך כלל.
רכישת יהלום עוסקת בכל האיזון הנכון בין הגורמים המשפיעים על מראהו לבין אלו שיש להם השפעה מינימלית.
אחת הדרכים לחשוב על ניקיון וצבע היא "תכונות שליליות". צבע ופגמים הם תכונות שאינך רוצה לראות ביהלום. כל עוד תכונות אלו אינן נראות לעין, יהלום ייראה יפה ומרשים, בתנאי שהוא לטוש היטב.
איכות חיתוך ומשקל קראט, לעומת זאת, הם "תכונות חיוביות". אתה רוצה למקסם אותם ככל האפשר.
מתוך ארבעת ה-Cs, אנו ממליצים להתחיל עם איכות חיתוך. לאחר שהגבלת את החיפוש שלך ליהלומים בחיתוך טוב מאד או מצוין, תוכל לעבור לניקיון על ידי בדיקת איזו דרגת ניקיון נותנת יהלומים נקיים לעין.
לאחר שמצאתם את דרגת הניקיון הנכונהתוכלו להתמקד בצבע. לאחר שזיהית דרגת צבע שנראית חסרת צבע(לבן) ביחס לסוג הטבעת שלךתוכל להקדיש כמה שיותר מהתקציב שלך למשקל הקראט.
תוכל לבצע את השלבים הבאים כדי להקל על התהליך :
1.
הגבל את החיפוש ליהלומים בחיתוך מצוין או טוב מאד. חיתוך יהלום חשוב בסופו של דבר יותר מהניקיון או הצבע שלו, במיוחד כשמדובר בברק. לפני שתסתכל על צבע או ניקיון, הגבל את החיפוש שלך ליהלומים בחיתוך מצוין או טוב מאד בלבד.
2.
קנה רק יהלומים עם תעודת GIA. הסטנדרטים המשמשים להערכת הניקיון והצבע יכולים להשתנות ממעבדה אחת לאחרת, כאשר מעבדות מסוימות מיישמות בדרך כלל תקנים נמוכים יותר מאחרות ומשדרגות את הצבע והניקיון כלפי מעלה.

כדי לוודא שאתה משווה יהלומים באופן אחיד כשאתה בוחן יהלומים שונים, אנו ממליצים להשוות רק יהלומים המתועדים על ידי ה-GIA. זוהי מעבדת הדירוג האמינה ביותר.

לא ניתן להשוות יהלום עם תעודת GIA ליהלום עם תעודה אחרת או ללא תעודה
3. התמקד תחילה בניקיון על ידי בחירת יהלום נקי לעין אינך צריך לשלם יותר מדי עבור יהלום מושלם או נקי במקום זאת, התמקד בבחירת אבן נקייה מכל תכלילים גלויים לעין בלתי מזוינת.

צורות יהלומים שונות מציגות פגמים בצורה שונה, כאשר צורות מסוימות מסתירות פגמים טוב יותר מאחרות. אנו ממליצים להשתמש במדריכי צורת היהלומים שלנו כדי למצוא את דרגות הניקיון המומלצות עבור כל צורת יהלום, ולאחר מכן לבדוק את הניקיון לעין בעצמך.
4.
לאחר מכן, בדקו שהיהלום לא נראה צהוב. כמו בניקיון, אין צורך לשלם יותר מדי עבור דרגת צבע מושלמת. בחר יהלום שנראה חסר צבע(לבן) ביחס לשיבוץ שלו, כלומר אין צבע גלוי כאשר הוא משובץ בתוך טבעת.

דרגת הצבע האידיאלית יכולה להשתנות בהתאם למתכת שתבחר לטבעת האירוסין שלך ולצורה הספציפית של היהלום. באופן כללי, חיתוכי יהלום עגולים טובים יותר בהסתרת צבע ביהלום מאשר חיתוכים אחרים.

כמו כן, מתכות צבעוניות, כגון זהב ורד וזהב צהוב, טובות יותר בהסתרת צבע של יהלום מאשר מתכות כגון זהב לבן ופלטינה. תוכל למצוא הצעות לדרגת צבע לכל צורת יהלום וסוג מתכת במדריך שלנו לצורת יהלום.
5.
לטבעות הילה ואבן צד, בדוק שהצבע והניקיון תואמים. טבעות אלו כוללות יהלומים קטנים שיושבים ליד או מקיפים את היהלום המרכזי.

אם אתה בוחר באחת מהטבעות הללו, ודא שהאבן המרכזית והאבנים הקטנות אינם מרוחקות יותר מדרגה אחת עד שתיים בצבע. זה עוזר לוודא שהיהלומים תואמים ולא יופיעו לבנים או צהובים מדי אחד ליד השני.
6.
לבסוף, התאם את משקל הקראט הרצוי בהתאם לתקציב שלך. על ידי התמקדות בניקיון של "נקי לעין" ובחירת דרגת צבע שנראית לבן ביחס לטבעת, אתה אמור להיות מסוגל לפנות יותר מהתקציב שלך למשקל קראט גדול יותר.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן