ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

המשמעות של הצבעים השונים של ASET?

המשמעות של הצבעים השונים של ASET?

לפני שאסביר מה המשמעות של הצבעים השונים של תמונת ASET, בואו נדבר על מה זה ASET ומדוע הוא חלק בלתי נפרד מתהליך בחירת היהלומים .
ASET
הוא קיצור של Angular Spectrum Evaluation Technology, אשר פותחה על ידי מעבדת האגודה הגמולוגית האמריקאית (AGSL) כדי לקבוע באיזו יעילות, או חוסר יעילה, יהלום מחזיר באור.
ההגדרה של יעילות החזר האור הינה "ספקטרום זוויתי שמתייחס לקבוצת זווית הקרינה שיכולה להפוך את אבן חן לבהירה יותר" . מה שאתה באמת צריך לדעת הוא איך לפרש את המידע במהירות ומבלי להפוך למומחה בתכונות האופטיות של עיצוב יהלומים.
שימוש ב– ASET למדידת הערכה וניגודיות:
תמונות ASET מורכבות משלושת הצבעים, אדום, ירוק וכחול, והגוונים שחור ולבן. יהלומים בעלי סימטריה אופטית יוצאת דופן יראו את הצבעים הללו בדפוסים עקביים בכל היהלום. יהלומים שנחתכו פחות מדויק, יציגו דפוסי צבעים מפוזרים יותר וספורדיים במראה.
כפי שניתן לראות בתמונה משמאל, ההיקף מורכב משלושה חלקים צבעוניים. כל חלק מייצג טווח אור שונה, כפי שיהיה זמין ליהלום תחת פני השמים או בחדר ממוצע.
מה המשמעות של הצבעים השונים של ASET:
הצבע האדום מייצג אור אשר פוגע ביהלום ב-45 מעלות ועד למאונך עם פאת השולחן, זהו האור הבהיר ביותר שהופך את היהלום למבריק. ככל שתראה יותר אדום ביהלום, כך הוא יופיע יותר, אולם חשוב באותה מידה שיהיו גם חלקים ירוקים וכחולים.
הצבע הירוק מייצג אור שאינו כה בהיר, הוא פוגע ביהלום ב-45° החוצה אל האופק, אולם שימו לב שזה נורמלי לחלוטין שאזור מרכז הפאה של השולחן יהיה אדום, ירוק או שילוב שלהם מכיוון ששניהם חלקו את גורם 45°, מכיוון שהם מתחברים באותה נקודה בהיקף ASET. לכן זה די נפוץ לראות אדום, ירוק, או שילוב שלהם במרכז פאת השולחן בתמונות ASET, שהוא ירוק בתמונה המסופקת משמאל.
הצבע הכחול מייצג ניגודיות שזה מה שמאפשר לעינינו לראות, זהו אור שיכול היה להיכנס ליהלום, אך הוא נחסם על ידי ראשינו (או עדשת מצלמה) כאשר אנו מתבוננים ביהלום. תבנית הכוכבים שמונה המחודדים הנראית בתצלומים היא השתקפות של שמונת הפפאות העיקריות של הביתן שהם חלק מהחצי התחתון של היהלום.
שחור ולבן מייצגים דליפה אשר קיימת בכל היהלומים במידה מסוימת, האם הדליפה נראית כשחור או לבן תלוי בסביבת התאורה בה נעשה שימוש. כל היהלומים מראים מידה מסוימת של דליפת אור קלה, אולם יהלומים שנחתכו בצורה גרועה יראו אור לבן או שחור (דליפת אור) הרבה יותר מיהלומים בעלי דרגות מעולות של סימטריה אופטית.

בתמונות רואים איך נראה יהלום פגום במכשיר

בתמונה התחתונה-יהלום איכותיבתמונה -יהלום איכותי במכשיר

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן