איך לבחור את התכשיטן הנכון לרכישת יהלום או טבעת אירוסין

בחירת יהלום או טבעת יהלום יכולה להיות משימה לא פשוטה. ישנן הרבה אפשרויות ומוכרים שונים לבחירה, קשה לדעת היכן להתחיל.
המפתח למציאת יהלום טוב, במחיר הוגן, הוא לעבוד עם יהלומן אמין שיתן ייעוץ כנה ללא משוא פנים. יש הרבה יהלומנים ותכשיטנים , איך אתה יודע על מי לסמוך?
ריכזתי רשימה של נקודות מפתח שכדאי לקחת בחשבון כשאתם מחפשים יהלומן אמיתי ומקצועי.

הבסיס לכל בחירת ספק יהלומים הינה חברות בבורסת היהלומים תוך הצגת תג של “חבר בורסה” . תג לבן עם מלבן כחול וכיתובית של “חבר בורסה”כולל תמונה ותעודת זהות

כל חבר בורסה הינו בעל רישיון עיסוק ביהלומים וכפוף לתקנון מחמיר.
המוניטין שלהם
דבר ראשון, בדוק את המוניטין של הסוחר. אחרי הכל, ביקורות ועדויות מלקוחות קודמים הן אחת הדרכים הטובות ביותר לראות אם יהלומן עומד בסטנדרטים. אם נתקלת בתגובות פחות חיוביות, אל תמשיך הלאה ,חפש סוחר פוטנציאלי חדש!
היהלומים שלהם
הבא, וחשוב לא פחות, הם היהלומים עצמם. קח את הזמן כדי לבדוק את המלאי של הסוחר הפוטנציאלי שלך. הדבר ייתן לך תובנה לגבי איכות היהלומים שהם מוכרים.
לדוגמה, אם היהלומים שלהם אינם מתועדים על ידי מעבדה מכובדת , כמו GIA הרי שבוודאות אין כאן איכות וערך. תעודות הן המפתח מכיוון שהן נותנות לך הבנה ברורה לגבי הניקיון, והצבע של היהלומים אם הסוחר שלך מציג לך תעודה לא מקובלת או תעודה שלו, אי אפשר לדעת אם אתה מקבל את מה ששילמת עבורו.
המחירים שלהם
לאחר שבדקתם שהסוחר מוכר יהלומים מתועדים באיכות טובה, הגיע הזמן לבדוק את המחירים שלו ואם הם עומדים בקנה אחד עם המתחרים או לא.
הדרך הקלה ביותר לעשות זאת היא לקחת את המפרט של יהלום ולבקש הצעת מחיר מספקים אחרים. זה יאפשר לך לחשב ממוצע המחיר של היהלום המדובר וגם מושג טוב אם הדילר גובה יותר מדי או לא. בנוסף חשוב להיזהר מטבעות אירוסין ויהלומים זוליםמנטרה מפורסמת היא "אם זה טוב מכדי להיות אמיתי, אז כנראה שזה לא אמיתי”
המידע שלהם
כדי להבין באמת מה אתה קונה, מידע ברור, תמציתי ומדויק הוא המפתח. סוחר טוב יספק מידע רב כדי להבטיח שלקוחותיו יבינו את המושגים של קראט, ניקיון צבע וחיתוך.
אם נראה שסוחר אינו רוצה ליידע את הלקוחות שלו, הרי שיש בעיה .ייתכן והם מקווים להשתמש בחוסר הידע לטובתם.
סוחר טוב גם ישמח לענות על כל שאלה שיש לך אם הוא לא יכול או לא רוצה, אל תבזבז את זמנך איתו, יש עוד הרבה סוחרים שרק מחכים לעזור !
הצוות שלהם
במקום אנשי מכירות, לכל הסוחרים הטובים יהיה גמולוג מוסמך בצוות עם הידע והכישורים לספק מידע מפורט על היהלומים שלו. אם אינך יכול למצוא את המידע הרלוונטי אל תפחד לשאול סוחר בעל מוניטין ישמח לספק לך את המידע שאתה מחפש!
מדיניות ההחזר שלהם
אני ממליץ לקנות יהלומים רק במקום שיש לו מדיניות החזר ברורה. שאל אם הם מוכנים לתת אפשרות החזר בכתב

לסיכום: הבסיס לכל בחירת ספק יהלומים הינה חברות בבורסת היהלומים תוך הצגת תג של “חבר בורסה” . תג לבן עם מלבן כחול וכיתובית של “חבר בורסה”כולל תמונה ותעודת זהות