ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

מדריך לתיקון יהלום – קילופים וסדקים ביהלום

מדריך לתיקון יהלום – קילופים וסדקים ביהלום

"יהלום סדוק " או “קילוף ביהלום" המילים מספיקות כדי לגרום דאגה לכל בעל תכשיט . אם יש לך יהלום סדוק או אתה תוהה כיצד למנוע היהלום להיות סדוק המדריך הזה ילמד אותך מה לעשות ולא לעשות כדי שתוכל לענוד את התכשיטים שלך בראש שקט.

ישנם כמה מיתוסים סביב יהלומים ועמידותם, כך שבירור העובדות יאפשר לך לנקוט באמצעים הדרושים כדי להגן על היהלום שלך ולהימנע מבעיות. כמו כל מינרל אחר על פני כדור הארץ, יהלום יכול להיסדק ולהיפגע. לעתים קרובות אנשים מצהירים שיהלום הוא החומר הקשה ביותר אך הוא למעשה המינרל הקשה ביותר. המשמעות היא שיהלום יכול להינזק מכל חומר אחר שאינו מינרל והוא קשה יותר.
קשיות המינרלים נמדדת בסולם Mohs והיהלום מקבל עשר מושלם. משמעות הדבר היא שיהלום יכול לשרוט כל דבר עם ציון נמוך מעשר בסולם (ספיר, אמרלד, קוורץ וכו'). זו הסיבה שיהלום הינו מושלם לתכשיטי יוקרה הוא הקשה ביותר ואחד המינרלים היפים ביותר בסביבה. אם הוא נחתך היטב ומטופל כראוי, יהלום יכול להחזיק מעמד מאות ואף אלפי שנים.
איך יהלומים מקבלים שבבים (ציפים) –קילופים או סדקים?
חלק מהגורמים הנפוצים ביותר לנזק ביהלומים הם אורח חיים ופעילות . כלה לעתיד מאושרת עשויה לחזור לתכשיטן כמה חודשים לאחר שקיבלה את הטבעת שלה, ולגלות שהטבעת מכופפת ללא צורה עם קילופים ביהלום. הטבעת הזו הייתה אמורה להחזיק מעמד כל החיים, האם האכזבה מוצדקת ? ובכןזה תלוי.
נכון שתכשיטנים פחות נחשבים ימכרו תכשיטים באיכות נמוכה ו"יתחבאו" מאחורי סעיפי 'אין אחריות על הטבעת בענידה תוך עיסוק בפעילות'. אם הכלה המדוברת עובדת במשרד, מסירה את הטבעת שלה במהלך פעילות גופנית וכו' ובכל זאת היהלום נפגע רוב הסיכויים שטבעת יהלום עשויה בצורה גרועה והצורף אשם. למרות זאת, קשה מאוד להוכיח זאת ולכן לא סביר שיציעו לה פתרון כלשהו.
עם זאת, גם טבעות אירוסין המעוצבות במומחיות עלולות להינזק, ואפילו היהלומים היפים והמשובצים יכולים לקבל קילוף. אם הכלה הרימה משקולות, עסקה גינון או עשתה ספורטאם יש לה משטחי גרניט או שיש במטבח שמתנגשים בטבעתאם היא אורזת ומעבירה ארגזים, ובכן, כל הדברים האלה ייחשבו ” פעילויות בלאי גבוה”. במקרה זה, התכשיטן אינו אשם. הסיבה השכיחה האחרת לנזק ביהלומים היא סיבה שיכולה להיות מטרידה אף יותר. הסכנה השנייה ליהלום שלך היא עבודת התכשיטן. הידוק חודים, ליטוש וניקוי יכולים לגרום ליהלומים להשתחרר מהטבעת או להיסדק. בדיקות ותחזוקה שוטפות של תכשיטי היהלומים שלך חיוניים כדי להבטיח אריכות ימים, אבל אם יש סיכון שהצורף יגרום לנזק רב יותר, איפה זה משאיר את הקונה?
צעדים אלו יעזרו לך למנוע עוגמת נפש במהלך בדיקה השנתית או הדושנתית של תכשיטים .
הקפידו תמיד על הערכה עדכנית וודאו שהתכשיטים שלכם מבוטחים. הערכה מפורטת ופוליסת ביטוח הוגנת לא תסולא בפז אם יקרה הגרוע מכל.
שב עם התכשיטן ובדוק את הטבעת שלך. צורף ישר יודיע לך על יהלומים רופפים לפני ביצוע כל עבודה.
כשאתה אוסף את הטבעת , שב עם התכשיטן ובדוק אותה שוב באמצעות זכוכית מגדלת . אם היהלום ניזוק, ככל שתדעו עליו מוקדם יותר כך ייטב. שמעתי סיפורי זוועה של לקוחות שיצאו מהחנות מבלי לבדוק את התכשיטים שלהם והבינו שבועות לאחר מכן שהוא פגום. בנסיבות אלה, קשה מאוד להוכיח שחנות התכשיטים אשמה.
שקול לצלם את היהלום שלך ולשרטט כל תכלילים או פרטים ייחודיים על פיסת נייר. שמרו עותק לעצמכם והשאירו עותק נוסף אצל צורף.
כיצד למנוע פגיעה ביהלומים בבית
ניתן לבצע את הצעדים הבאים בבית כדי לשמור על היהלום שלך מוגן:
הסירי תכשיטי יהלומים במהלך כל פעילות גופנית או פעילות מאומצת אחרת.
בדקו שפוליסת הביטוח שלכם מכסה נזק מקרי וקרא את כל האותיות הקטנות.
כשאת מסירה את התכשיטים , הניחי אותם במקום בטוח. כלי לתכשיט מזכוכית עשוי להיראות נחמד על השולחן ליד המיטה, אבל תכשיטים יקרים עדיף להחזיר לקופסה ולהניח אותם בכספת או במגירה נעולה.
נקו את התכשיטים עם מים חמים וסבון ומברשת שיניים רכה, סיימי בטבילה באלכוהול שקוף (ג'ין או וודקה עובדים מצוין), שטיפה במים וייבוש במטלית נקייה. שמירה על התכשיטים בניקוי ביתי רגיל פירושו שיש לך סיכוי גבוה יותר לזהות שיני שיבוץ רופפות או שריטות. ביהלום שלי יש קילוף או סדק מה עלי לעשות ?
אם שמתם לב שהיהלום שלכם סדוק, הדבר הראשון הסירי אותו מיד והניחי אותו במקום בטוח. אם תמשיכי לענוד את היהלום את מגדילה את הסיכוי לפגוע בו עוד יותר.
יש כמה אפשרויות; להחליף אותו, לחתוך/ללטש אותו מחדש או להסתיר את הפגם.
אם בדקתם את פוליסת הביטוח שלכם והחלפת היהלום אפשרית, זו ללא ספק הדרך הקלה והטוב ביותר. אפשרות זו עובדת בצורה הטובה ביותר ביהלומים לבנים, חיתוכים עגולים או נסיכות וכו', אבל גם אם היהלום שלך קצת יוצא דופן, עם הזמן אפשר יהיה למצוא תחליף מתאים. גישה זו אינה לוקחת בחשבון את ההתקשרות הרגשית שאנו יוצרים עם היהלומים שלנו. אם היהלום עובר בירושה או בעל ערך סנטימנטלי , ייתכן שהחלפה פשוטה לא תרגיש כל כך פשוטה אחרי הכל.
חיתוך מחדש או ליטוש כדאי רק ליהלומים של 1.00 קראט ומעלה. ליטוש מחדש יגרום ליהלום לרדת במשקל הקראט. בדרך כלל מדובר במשקל קטן מאוד, בסביבות 0.10 קראט תלוי באופי הנזק. בנסיבות מסוימות אתה עלול לאבד עד 0.30 קראט בהסרת קילוף ואפילו יותר מזה אם אתה חותך מחדש את היהלום לצורה חדשה. קיים גם סיכון שלאחר תהליך זה היהלום לא יתאים יותר לטבעת . החיתוך יקר למדי (מעל 500 $) ואם נדרשת גם טבעת חדשה זה יכול להיות די יקר. עבור רבים, העלויות הכבדות גוברות על המשמעות הרגשית של היהלום והרצון לראותו חוזר להיות נוצץ. חיוני שתתייעץ עם חותך מומחה לפני ביצוע תהליך זה ושתסכים לקחת סיכון שהיהלום ישבר בזמן החיתוך והליטוש.
האפשרות האחרונה היא הסתרת הקילוף. אני לא חסיד של אפשרות זו מכיוון שהיא טומנת בחובה סיכון גדול, אולם ככל שהיא אפשרית חשוב לבחון אותה. אנו יודעים שטבעות יכולות להסתיר תכלילים פנימיים ולכן חלק מהתכשיטנים יישמו את אותו עיקרון על נזק חיצוני. ניתן להסתיר קילופים או סדקים העוברים מקצה היהלום לשולחן בעזרת שיני שיבוץ ארוכות . ניתן להסוות קילופים סביב קצה היהלום על ידי בניית מסגרת סביב היהלום.

לסיכום
בחירת יהלום ללא תכלילים בעיתיים היא הצעד הראשון. טיפול ביתי ובדיקות תכשיטנים רגילות יאפשרו לך לזהות בעיות פוטנציאליות בשלב מוקדם. הפחתת הנזק לטבעת שלך על ידי הסרתה במהלך פעילויות תעשה הבדל עצום בשרידות של הטבעת.
תאונות מוזרות קורות. למרבה הצער, אין כלל לגבי כמה זמן אתה יכול לענוד יהלום לפני שהוא יישבר חלק מהאנשים יענדו את התכשיטים שלהם במשך עשרות שנים ללא בעיות, בעוד שאנשים אחרים ייצאו מחנות התכשיטים, ידפקו את הטבעת שלהם על עמוד תאורה ויגרמו נזק ליהלום.

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן