ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

איך לקנות יהלום אובלי – אובל -אליפסה – סגלגל

איך לקנות יהלום אובלי – אובל אליפסה – סגלגל

להלן מייל שקבלנו מקורא:

"נראה שיהלומים סגלגלים נהנים השנה מתחושת פופולריות מחודשת, אז חשבתי שאולי תתן כמה עצות מועילות מה לחפש בקניית יהלום סגלגל.” שלא כמו יהלומים בחיתוך עגול, המדורגים על ידי מעבדת GIA ואשר מלווים בתעודה המספקת לך אינדיקציה למידת הניקיון של היהלומים ועד כמה האור מתפזר באופן שווה בין הפאות .רוב היהלומים בחיתוך סגלגל מדורגים על ידי ה-GIA אולם לא נותנים אינדיקציה על חיתוך היהלום (אין CUT) בתעודה. זאת מאחר וניתן לייצר אובלים בעל מיני מידות של יחסי אורך רוחב.
איזו צורה של יהלום אובלי מושכת אותך?
אחד הדברים הראשונים שתרצו להחליט לפני רכישת יהלום בחיתוך סגלגל הוא איזו צורה של יהלום בליטוש סגלגל פונה לתחושת האיזון האישית שלכם. בניגוד ליהלומים עגולים , יהלומים בצורת אליפסה אינם סימטריים בצורתם, הם יכולים להיות ארוכים יותר או קצרים יותר. גודל יהלום סגלגל 8.88 *6.1 מ"מ (L x B) ויש לו יחס אורך ורוחב של 1.47:1.00 שהוא בטווח המועדף עליי של 1.40:1.00 עד 1.60:1.00 מכיוון שהוא נותן את מה שאני מחשיב להיות יהלום בצורת אליפסה קלאסית. כדי לקבוע את היחס בין אורך ורוחב של יהלום בצורה מיוחדת, פשוט חלקו את האורך ברוחב והשוו אותו ל-1.00:1.00 . שימו לב לאפקט עניבת הפרפר הדרמטי שהיהלום למטה מראה.
אפקט עניבת הפרפר הוא הפס השחור העובר באמצע היהלום הזה. זהו אפקט אופטי שנוצר על ידי הבדלים בשבירה המתרחשים בנקודת המפגש באמצע היהלום, כאשר הפאות הארוכת יותר הממוקמות בחצי התחתון של היהלום (הביתן) העוברים מצפון לדרום, נפגשות עם הפאות העליונות באופן לא סימטרי.

בתמונה למעלה :יהלום אובלי בחיתוך מעולה ללא "עניבת פרפר” יחס אורך רוחב 1:1.4

 

 

יהלום אובלי עם עניבת פרפר היחס אורך רוחב 1:1.6

ליהלומים בצורת אגס ואובל יש אפקט של עניבת פרפר , חלק מהיהלומים בחיתוך אובלי יפגינו יותר אפקט של עניבת פרפר מאחרים. ליהלום שבתמונה למעלה יש אפקט פפיון די דרמטי ובולט, אולם ליהלום בחיתוך סגלגל אין אפקט כזה . זה לא נובע מהפרופורציות של היהלום, העובדה היא שלשני היהלומים הללו יש עומק כולל וקוטר שולחן שהוא די קרוב זה לזה. במקום זאת, זה נובע מהבדלים במבנה הפאות של היהלום, למרות ששניהם בחיתוך GIA Excellent.
שימו לב היטב לאופן שבו האור משתקף בקצותיהם של שני היהלומים בחיתוך סגלגל . שימו לב עד כמה נראים קצוות היהלום בחיתוך הסגלגל שבתמונה הראשונה בהירים , ועד כמה כהים הקצוות של היהלום השני בחיתוך הסגלגל שבתמונה . העובדה היא שלשני היהלומים הללו יש דרגת סימטריה של GIA Excellent.
הפרופורציות הטובות ביותר ליהלומים בחיתוך אובלי:
הפרפר אופייני לרוב היהלומים בחיתוך סגלגל.
אלה שנוטים להפגין את נפח החזרת האור הגבוה ביותר הם אלה עם עומק כולל בין 55 – 60% וקוטר שולחן בין 59 – 63% עם גובה כתר בין 12 – 15% ועובי חגורה בין דק לעבה.
מכיוון שיכול להיות קשה מאוד למצוא יהלומים בחיתוך אובלי בטווח הפרופורציות הזה, כדאי לשקול להרחיב את הטווח כך שיכלול עומק כולל של עד 65.4% וקוטר לוח של עד 64% .

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן