ייעוץ חינם – 03-6130028

ייעוץ חינם:
03-6130028

חבר בורסת היהלומים

האם יש צורך ביהלום מעל 1 קראט לטבעת אירוסין ?

האם יש צורך ביהלום מעל 1 קראט לטבעת אירוסין ?

האם יש צורך לקנות טבעת אירוסין מעל קראט אחד? זו שאלה ששואלים אותי הרבה והיא נכונה. אחר הכל, הוצאה של למעלה מ-25000 שח על תכשיט היא לא משהו שצריך להקל בו ראש. עם זאת, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון לפני קבלת ההחלטה הסופית. להלן מה שצריך לדעת על משקל קראט כשאתה קונה טבעת אירוסין. התשובה הנכונה תלויה בך, בקונה, בציפיות שלך ובמה נוח לך. תודות ל-DeBeer's וחברת טיפני ולמדיניות השיווק שלהן אנו יכולים לחשוב שככל שהיהלום גדול יותר כך טוב יותר ובכן הנחה זו אינה נכונה. נקודה ראשונה דע את ארוסתך. האם היא טפוס של יופי פשוט וחופשי שאוהב לטייל על החוף ולהישאר צנוע? או טיפוס שאפתני עם נטייה לפריטי יוקרה. למד את הציפיות שלה כדי להימנע מוויברציות שליליות.
הגודל הממוצע העולמי של יהלום בטבעת אירוסין הינו 0.7 קראט

לדוגמה:

מזרח רחוק: 0.4 קרט

אירופה : 0.5 קרט

ישראל : 0.7 קרט
ניו יורק: 1.45 קראט
שיקגו: 1.29 קראט
דאלאס: 1.04 קראט
מיאמי: 1.08 קראט
חשוב יותר הוא להשיג משהו שאתה יכול להרשות לעצמך. היהלום בטבעת האירוסין אמור להיות סמל לאהבה אז אל תקנה מה שאינך יכול להרשות לעצמך. זה מוביל אותי לנושא הבא. איך לקנות חכם ולמקסם את הרכישה. להלן כמה טיפים מעולים
1.
העלות הממוצעת של טבעת אירוסין 0.6 קרט היא 10000 שח

עלות ממוצעת של טבעת אירוסין 1 קרט -25000 שחהאם כדאי להוציא סכום כזה ?
טבעות אירוסין תמיד נתפסו כסמל של מחויבות ואהבה, אבל האם טבעות אירוסין יהלומים שוות את המחיר של 25000 שח ? חלקכם עלול לחשוב שזאת רכישה לא כדאית עם זאת, טבעות אירוסין עם יהלומים יכולות להישאר יפות במשך שנים רבות אם מטפלים בהן כראוי ובאמת יכולות להבטיח קשר נצחי בין שני אנשים. בין אם מוציאים 25000 שח או פחות על טבעת אירוסין, ההבטחה שניתנה באמצעות התחייבות לא תסולא בפז וללא ספק תחזיק מעמד .

השגת הערך הטוב ביותר של טבעת אירוסין 1 קראט
ה-4 C מתארות את קריטריוני הקנייה לקניית יהלומים. החיתוך הוא בעדיפות הגבוהה ביותר שכן הוא הגורם המשפיע בצורה החזקה ביותר על יופיו של היהלום. חיתוך מעולה 0.90 קראט ייראה באותו גודל כמו חיתוך טוב של 1 קראט. ראה את התמונה בדוגמה למעלה
שני היהלומים למעלה בחיתוך פרינסס 0.9 ו– 1 קרט. האם אתה יכול לראות הבדל ניכר בגודל? ברור שהיהלום משמאל גדול יותר. המדידות שלהם משמאל הן 5.65 * 5.61 לעומת ימין 5.32 * 5.14 עם זאת בטבעת זה לא כלכך מורגש.
2.
כיצד משפיע גודלה של טבעת אירוסין על ערכה?
למרות שטבעות אירוסין 1 קראט הן הגודל המסורתי של טבעת אירוסין באר"הב , זה לא אומר ש-1 קראט הוא תמיד הטוב ביותר בכל מה שקשור לערך. הגודל והמשקל של טבעת אירוסין אכן משפיעים על ערכה; יהלום גדול יותר יהיה יקר יותר בשל נדירותו ותפיסת הפאר שלו. גודל עשוי להיראות כמו הבחירה המתבקשת, אבל חשוב לשקול עד כמה גדול אתה רוצה את היהלום גדול מדי יכול ליצור חוסר איזון בעוד שקטן מדי עלול לגרום ליהלום להיראות חסרת משמעות! הכל מסתכם במציאת הנקודה שבה גודל פוגש ערך. בסופו של דבר, זה לא קשור לגודל הטבעת שלך אומרים שיהלומים הם לנצח, ואתה יכול להבטיח ש-1 קראט ירגיש בדיוק כמו כל אבן אחרת 3. האם ישנן דרכים כלכליות לקנות טבעת אירוסין שעדיין נראית יקרה ומפנקת מבלי לבזבז כל כך הרבה כסף?
אין ספק, יש דרכים לשחק עם משתנים כדי לקבל את האבן במחיר הטוב ביותר. הקליפ הפופולרי מדבר על יהלומים בניקיון VVS1 אבל איכות מסוג זה אינה הכרחית. לעתים קרובות, דרגות ניקיון כמו si1 וצבע I או H הם אידאלים . אם עין אנושית לא יכולה להבחין בהבדל בין ניקיון SI1 ל-vvs1, אז למה לשלם יותר?

בחר ניקיון נמוך יותר! Si1 הוא הציון המושלם לבחירה. ניתן אף למצוא מדי פעם בחירה מצוינת ב-SI2.

אני מציע לך לבחור SI2-SI1 . הסיבה לעזוב את VS2 היא המחיר. במעבר בין SI1 ל VS2 מחיר היהלום עולה ב-20% !!! ובעין לא ניתן לראות את ההבדל.

חלק מהתכלילים (פגמי יהלום) הם לבנים והם עמוקים יותר או לא ממוקדים, מה שגורם להם לא להיות בולטים כל כך ואילו פגמים אחרים יכולים לבלוט יותר . לא כל ה SI2 או ה SI1 זהים בפגמיהם ולכן חשוב לבחור את אלו עם הפגמים הקטנים שלא נראים לעין.

צבע יהלום
ככל שיהלום מתקרב יותר לחסר צבע (לבן), כך הוא מוערך יותר. כטיפ שנמצא במדריך צבעי היהלומים שלי,תראה שהנקודה האידאלית היא בין צבע H-J. מבחינת היררכיה ב-4 C's של יהלומים.

צבע יהלום מתחת ל-M אינו מומלץ לטבעת אירוסין 1 קראט. באיור למטה תראו דוגמאות של צבע. עם זאת, כאשר היהלום פונה כלפי מעלה, קשה יותר לראות את הצבע זו הסיבה שאני אוהב את הצבע H-J

זכרו צבע מתחיל מקצה האבן לכיוון הפנים. צורות שונות יכולות להשפיע על צבע היהלום. יהלום עגול מסתיר צבע טוב מאוד ולכן אפשר להסתפק בצבע נמוך יותר . לעומת זאת, בקניית צורת אגס או אמרלד, יש לבחור בצבע גבוה יותר.


משקל היהלום

משקל היהלום נחשב למקום הרביעי בחשיבותו ב-4 C של יהלומים. לקוחות לפעמים נמשכים לגודל מכיוון שהגודל נראה בקלות לעין האנושית. בעוד שקשה לראות צבע וניקיון. הגודל הינו הגורם הראשון שמייקר את היהלום. גודל עולה כסף. בין טבעת אירוסין 0.90 קראט לטבעת 1 קראט יש קפיצת מחיר גדולה. אין בושה אם התקציב שלך לא מאפשר טבעת יהלום 1 קראט באיכות טובה. יהלום של 0.9 או 0.7 יכול להיראות יפה וכמעט באותו גודל כמו טבעת אירוסין 1 קראט. שלא לדבר על אופציות בטבעות אירוסין כמו הילה והילות כפולות שמוסיפות לנוכחות הטבעת.

4. למה אנשים מוציאים כל כך הרבה כסף על טבעות אירוסין
זו שאלה עתיקת יומין מדוע אנשים בדרך כלל מוציאים כל כך הרבה כסף על טבעות אירוסין אם הייתם מתחקים אחר שורשי התופעה הזו, סביר להניח שתתקלו ב-DeBeers. ענקית היהלומים פרסמה את התפיסה לפיה יש להוציא משכורת של חודשיים על טבעת אירוסין מאז סוף שנות ה-30. בעוד ש-DeBeers עוררה מחלוקת סביב הקמפיינים שלהם, הם הצליחו להפוך את טבעות היהלומים לאחת המתנות הפופולריות ביותר לזוגות שהתארסו מה שמנציח את המחזור שלהם. בין אם זה נובע מהקמפיינים השיווקיים של deBeers או משהו אחר, יהלומים בתרבות שלנו מסמנים של אהבה ומחויבות.
מַסְקָנָה:
בסך הכל, קניית טבעת אירוסין היא החלטה אישית מאוד. ישנם גורמים רבים שיש לקחת בחשבון מלבד עלות הטבעת. בסופו של דבר, תלוי בך אם אתה חושב שהטבעת שווה את תג המחיר. רק זכרו, יהלום גדול יותר אינו אומר בהכרח יהלום טוב יותר. ואם אתם מחפשים דרכים לחסוך כסף על טבעת אירוסין מבלי להתפשר על איכות או סגנון, בהחלט ישנן אפשרויות עבורכם אז אל תפחדו לשאול או לעשות מחקר לפני ביצוע הרכישה הסופית.

 

התקשרו אלינו 03-6130028 דילוג לתוכן